den skall döden dö

Ja mammas hemtelefon\mobiltelefon. Hon va ju så himla hipp och skaffade sig en mobiltelefon till hemnumret. Något hon nu får äta upp. Hur som haver tog jag en fredlig förmiddagslur på soffan. När jag helt plötsligt väcks av något som låter som en äggklocka. (Hemska hemska ljud!) Först blir jag rädd. Vafan liksom?

Sen när jag väl kommer undefund med att det är telefonen tänker jag att det får minsann mamma ta.

Jag vänder mig om, räknar till tio och låtsas som om inget. Efter ett antal signaler kommer jag på att mamma nämnde att hon skulle till Ullared. Sånt kan man inte säga till mig när jag är påväg in i drömmarnas land!!!

Så jag slänger mig ur soffan för att hitta den dumma telefonen. Samtidigt som den ger ifrån sig sitt elaka "RING RING RIIIIIING" GAH!!! Jag finner den. Jag svarar. Jag lägger på. Jag bäddar in mig i filten i soffan igen. Försöker somna om. Det ringer igen. Fan.

Så nu är jag vaken. Smaskande på godis och funderar på vilket plågsamt sätt den där telefonen skall dö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0