Min syster

och jag har oftast väldigt kul tillsammans. Så ni vet.

Vi hade varit på Ica och köpt fika och skulle precis sätta in nycklen i låset när de kommer en man och frågar om vi bodde här i huset. (Såklart? Eller nej, vi har bara nyckel hit för att...?) Han skulle i alla fall stänga av vattnet.

Cilla frågar om vi hinner ta lite vatten till saft. Ja det skulle vi ju men vi skulle skynda oss.

Så vi springer in i lägenheten i panik och jag skriker: Ta vattenkaraffen på bordet och FYLL den!!! FYLL DEN!!!

Sagt och gjort. Cillis kubbar, slänger påsen med fika vid toadörren (?) fyller karaffen och ställer den på diskbänken. Sen går hon och sätter sig i soffan!? (Varför bara inte ta med sig sakerna till soffan de va ju där vi skulle sitta...)

När vi väl har alla sakerna på bordet så går jag och hämtar ett glas. Sedan äger följande konversation rum:

Cilla: Men var är mitt glas?
Jag: Nej jag tog bara ett.
Cilla: men varför? (kollar snett)
Jag: Men vi kan ju dela så ser de inte ut som om vi har så lite vatten! :D

HAHAHA så korkad.

Sen så kommer de en kul grej till.
Jag hällde upp de första glaset saft. Sen skulle cilla göra de. Och när jag tittar på karaffen så sitter inte den svart gummigrejen (korken) på riktigt. Så jag vänder mig till cilla.

Jag:
Men varför har du tagit loss korken?
Cilla: (Lite tappad) Hehe... Vadå... Hehe...
Jag: Jo men varför har du tagit loss den!?
Cilla: Jag ville ha ut vatten? Hehe...
Jag: Men du häller ju bara. Den öppnar sig själv.
Cilla: (Muttrande) Ja, det kunde jag väl ge mig fan på...!

Jag gillar min karaff. Den är fin OCH den är toppen! :D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0